Τήρηση Βιβλίων σε Διπλογραφικό Σύστημα

Euro Logic Studies: e-Learning supported by Artificial Intelligence

Εισαγωγή



Σύντομη Περιγραφή

Αυτή η Σειρά Μαθημάτων, απευθύνεται σε άτομα, που γνωρίζουν το Λογιστικό Σχέδιο και γνωρίζουν επίσης να δημιουργούν τις βασικές Λογιστικές Εγγραφές, δηλαδή Αγορές, Πωλήσεις, Εισπράξεις, Πληρωμές, Εξοδα και Πάγια, σε Διπλογραφικό Σύστημα

Θέλουν να μάθουν να τηρούν, Διπλογραφικά Βιβλία σε υπολογιστή.

Αν κάποιος δεν έχει τις γνώσεις που αναφέραμε, πρέπει απαραίτητα, να παρακολουθήσει πρώτα, τη Σειρά Μαθημάτων, Εισαγωγή στη Λογιστική - Διπλογραφικό Σύστημα

Αυτή η Σειρά Μαθημάτων, πρακτικά, είναι μία μεγάλη άσκηση.Υποθέτουμε πως έχουμε μία επιχείρηση, που αρχίζει να εργάζεται τώρα και καταχωρούμε τη κίνησή της, για έναν ολόκληρο χρόνο, μέχρι το κλείσιμο του Ισολογισμού. Με αυτό το τρόπο, ο σπουδαστής αντιμετωπίζει διάφορα πρακτικά θέματα, που αντιμετωπίζονται ένα προς ένα.

Μέσα από αυτή τη διαδικασία, ο σπουδαστής εξοικειώνεται με τη καθημερινή εργασία και μαθαίνει αρκετές λεπτομέρειες




Πρoγράμματα στα οποία γίνονται οι Ασκήσεις

Πρώτα απ όλα σημειώνουμε, πως στην Ελληνική αγορά, κυκλοφορούν σήμερα πάρα πολλά Προγράμματα Λογιστικής, εγκατεστημένα σε χιλιάδες επιχειρήσεις.

Ολα αυτά τα προγράμματα, έχουν πολλά κοινά στοιχεία, θα μπορούσε να πεί κάποιος, πως είναι σχεδόν όμοια.

Συγκεκριμένα, όλα έχουν ένα Γενικό Ημερολόγιο, που κάποιο άλλο πρόγραμμα το ονομάζει ίσως Ενημερωμένες Κινήσεις ή κάπως αλλοιώς, όλα έχουν ένα Προσωρινό Ημερολόγιο, που κάποιος άλλος μπορεί να το ονομάζει, πχ Μή Ενημερωμένες Κινήσεις ή κάπως αλλοιώς κλπ.

Το θέμα όμως είναι, πως στόχος της Σειράς Μαθημάτων, δεν είναι να μάθει ο σπουδαστής το χειρισμό ενός προγράμματος Μηχ/νης Λογιστικής. Ο στόχος είναι, η εξοικείωση με τη καθημερινή εργασία και η δημιουργία Λογιστικών Εγγραφών.

Για όλους αυτούς τους λόγους, έχουμε δημιουργήσει προγράμματα, κανονικά προγράμματα, όχι demo (επίδειξης), Ειδικά Σχεδιασμένα για εκπαίδευση και οι σπουδαστές ασκούνται σε αυτά.

Τα προγράμματα κατεβαίνουν αυτόματα, χωρίς κανένα επιπλέον χειρισμό, μαζί με το υπόλοιπο υλικό του Μαθήματος και εγκαθίσταται στον υπολογιστή του σπουδαστή, μαζί με τα αρχεία τους. Είναι έτοιμα να εργασθούν.




Διδακτικό Αποτέλεσμα: Τι θα μάθει ο σπουδαστής από τη Σειρά

Τα δεδομένα είναι τα εξής:

Ο σπουδαστής κάνει μία μεγάλη άσκηση. Καταχωρεί τη κίνηση μίας Νέας επιχείρησης, για έναν ολόκληρο χρόνο, σε ένα πρόγραμμα Λογιστικής.

Με άλλα λόγια δημιουργεί, μία Σειρά Λογιστικές Εγγραφές, που αφορούν τη δραστηριότητα της επιχείρησης, από τη δημιουργία της και για ένα ολόκληρο χρόνο, μέχρι και το κλείσιμο του Ισολογισμού.

Οπως είναι φυσικό, αρκετές από τις εγγραφές επαναλαμβάνονται, πχ οι πωλήσεις, με σκοπό, την εξοικείωση με αυτές.

Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, αντιμετωπίζει πολλά θέματα και εξοικειώνεται με τη καθημερινή εργασία, σε ένα Λογιστήριο.

Εχει στη διάθεσή του ένα Πρόγραμμα Μηχ/νης Λογιστικής, ειδικά σχεδιασμένο για Μαθήματα από Απόσταση που του επιτρέπει να κάνει τις ασκήσεις, σε μια προπάθεια εξοικείωσης, με τη καθημερινή εργασία, σε ένα Λογιστήριο

Θυμίζουμε όμως, πως όλα τα προγράμματα Λογιστικής, είναι περίπου τα ίδια. Αυτό σημαίνει, πως μετά την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης, ο σπουδαστής, μπορεί να προσαρμοστεί με ευκολία, σε όποιο πρόγραμμα συναντήσει στην εργασία του.

Τα Μαθήματα δεν είναι ξεκάρφωτα. Δεν δώσαμε στο σπουδαστή, ένα πακέτο Video Clips, αφίνοντάς τον μόνο του, να ψάχνει τι πρέπει να κάνει κάθε στιγμή.

Αντίθετα, τα Μαθήματα είναι πολύ καλά οργανωμένα. Υπάρχει Σχέδιο Μαθήματος, που εξηγεί τί πρέπει να κάνει ο σπουδαστής, σε κάθε του βήμα. Εξηγεί πότε θα παρακολουθήσει θεωρία, ποια θεωρία, πότε πρέπει να σταματήσει για να κάνει άσκηση, ποια άσκηση πρέπει να κάνει κλπ

Το σχέδιο έχει δημιουργηθεί από ειδικούς, αλλά επειδή ο σπουδαστής εργάζεται μόνος στο σπίτι, την εφαρμογή του αναλαμβάνει ο σπουδαστής. Πρέπει να εφαρμόζει το Σχέδιο με ακρίβεια.

Ο σπουδαστής έχει τη δυνατότητα να εργάζεται, όποια μέρα και ώρα έχει διαθέσιμο χρόνο

Παρά το γεγονός, πως δηλώνουμε, ότι η χρονική διάρκεια των Μαθημάτων, είναι μερικοί μήνες, δίνουμε πάντοτε παράταση, σε όποιον χρειάζεται περισσότερο χρόνo, μέσα σε λογικά πλαίσια. Με άλλα λόγια: ο σπουδαστής έχει στη διάθεσή του, όσο χρόνο χρειάζεται, με τη προυπόθεση, να μη ζητήσει κάποιος να ολοκληρώσει, σε πέντε χρόνια ...

Αυτές είναι μοναδικές δυνατότητες, για όσους έχουν πρόβλημα χρόνου, για παράδειγμα, για όσους εργάζονται.

Παράλληλα, αν κάποιος έχει μία απορία, μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας, με ένα τηλέφωνο ή ένα email. Είμαστε στη διάθεσή του.

Μετά από όλα αυτά, θεωρούμε αδιανόητο, κάποιος που θέλει πραγματικά να μάθει, να μην έχει το αποτέλεσμα που επιθυμεί. Παρέχουμε όλα τα μέσα, μέσα στο χώρο του σπουδαστή και βελτιωνόμαστε συνεχώς ...




Δυνατότητες Εργασίας μετά τη παρακολούθηση της Σειράς Μαθημάτων

Υπάρχουν αρκετές επιχειρήσεις, που θέλουν να έχουν κάποιον, να βοηθάει στο Λογιστήριο.

Eνα άτομο, που έχει παρακολουθήσει αυτή τη Σειρά Μαθημάτων, μπορεί να κάνει βοηθητικές εργασίες, στο Λογιστήριο

Αν όμως έχει και άλλες γνώσεις, πχ γνώσεις ERP, αυξάνει σημαντικά, τις δυνατότητες απασχόλησης που έχει

Αυτό που χρειάζεται όταν ολοκληρώσει τη Σειρά Μαθημάτων, είναι να εργαστεί, να τριφτεί με τη καθημερινότητα μιας επιχείρησης, ώστε να αποκτήσει εμπειρία.

Είναι ένα καλό, πρώτο βήμα.




Πρώτο Μάθημα Δωρεάν

Αν κάποιος ενδιαφέρεται για τη Σειρά Μαθημάτων, μπορεί να ζητήσει, να παρακολουθήσει το πρώτο Μάθημα Δωρεάν. Αυτό γίνεται χωρίς καμία υποχρέωση και έχει δύο στόχους.

Πρώτα απ όλα, επιτρέπει σε αυτόν που ενδιαφέρεται, να αποκτήσει εικόνα, για το τρόπο που γίνονται τα Μαθήματα. Μπορεί το πρώτο Μάθημα, να είναι συνήθως εισαγωγικό, αλλά κάποιος μπορεί να βγάλει αρκετά συμπεράσματα.

Παράλληλα επιτρέπει να βγουν συμπεράσματα, κατά πόσον ο υπολογιστής του ενδιαφερόμενου, συνεργάζεται σωστά, με το Σύστημα της Euro Logic Studies. Είναι και αυτό, μία σημαντική παράμετρος.

Παρακαλώ, αν θέλετε να παρακολουθήσετε το πρώτο Μάθημα Δωρεάν, στείλτε μήνυμα στη Διεύθυνση info@eurologicstudies.gr, για να δηλώσετε το ενδιαφέρον σας. Στο μήνυμα πρέπει απαραίτητα να υπάρχουν το Ονοματεπώνυμό σας και Τηλέφωνο επικοινωνίας.




Περιεχόμενο Μαθήματος

Αυτή η Σειρά Μαθημάτων, απευθύνεται σε άτομα, που γνωρίζουν το Λογιστικό Σχέδιο και γνωρίζουν επίσης να δημιουργούν τις βασικές καταχωρήσεις της Λογιστικής, δηλαδή Αγορές, Πωλήσεις, Εισπράξεις, Πληρωμές, Εξοδα και Πάγια, σε Διπλογραφικό Σύστημα.

Θέλουν να μάθουν, να τηρούν Διπλογραφικά Βιβλία σε υπολογιστή.

Σ αυτή τη Σειρά Μαθημάτων, υποθέτουμε πως έχουμε μία επιχείριση, που αρχίζει να εργάζεται τώρα και της καταχωρούμε τη κίνηση για έναν ολόκληρο χρόνο, ακριβέστερα για 14 μήνες. Κάνουμε ένα πλήρη Λογιστικό Κύκλο. Δώδεκα μήνες του χρόνου, συν δύο του επόμενου, μέχρι να κλείσει ο Ισολογισμός.

Μέσα από αυτή τη διαδικασία, εμφανίζονται ένα προς ένα τα προβλήματα, που αντιμετωπίζονται καθημερινά, σε ένα πραγματικό Λογιστήριο. Ο σπουδαστής παίζει το ρόλο του Λογιστή και κάνει όλη την εργασία. Ο σκοπός είναι να μάθει να δημιουργεί σωστά τις καταχωρήσεις, δηλαδή το Λογιστικό περιεχόμενο, να παίρνει σωστά τις πληροφορίες από το πρόγραμμα, να κάνει τους σωστούς ελέγχους κλπ. Ο σκοπός ΔΕΝ είναι να μάθει ο σπουδαστής, να χειρίζεται ένα πρόγραμμα.

Η άσκηση ξεκινάει, με το άνοιγμα μιας Νέας Χρήσης και τη καταχώρηση του Λογιστικού Σχεδίου. Πρέπει ο σπουδαστής, να πάρει μία εικόνα, πως γίνεται η καταχώρηση.

Αμέσως μετά αρχίζει η καταχώρηση των κινήσεων μιας Ολόκληρης Χρήσης.

Η πρώτη Λογιστική Εγγραφή είναι η κατάθεση του κεφαλαίου της νέας Επιχείρησης. Στη συνέχεια ακολουθεί η καταχώρηση της αγοράς των παγίων στοιχείων της Επιχείρησης.

Από το σημείο αυτό αρχίζει η καταχώρηση μιας σειράς Λογιστικών εγγραφών ρουτίνας. Οι εγγραφές αυτές αντιμετωπίζονται καθημερινά σε κάθε Λογιστήριο. Είναι εγγραφές που αφορούν Αγορές Εμπορευμάτων, Πωλήσεις Εμπορευμάτων, Εισπράξεις από Πελάτες, Πληρωμές Προμηθευτών κλπ.

Στο τέλος κάθε μήνα έχουμε τη δημιουργία και καταχώρηση της Λογιστικής εγγραφής της Μισθοδοσίας, καθώς και της Πληρωμής Μισθοδοσίας. Κατά τη δημιουργία της εγγραφής, παρέχεται αναλυτική εξήγηση του τρόπου δημιουργίας της. Παράλληλα κάθε μήνα καταχωρείται η εγγραφή πληρωμής των Εισφορών στα Ασφαλιστικά Ταμεία.

Στο τέλος κάθε μήνα γίνεται ο έλεγχος των Λογιστικών Εγγραφών του μήνα, ο υπολογισμός του ΦΠΑ, που πρέπει να καταβληθεί στο Δημόσιο Ταμείο και η καταχώρηση της Λογιστικής Εγγραφής πληρωμής του ΦΠΑ.

Μετά από τη καταχώρηση αυτών των εγγραφών, που συμπληρώνουν τις κινήσεις ενός μήνα, έχουμε το κλείσιμο του μήνα και έναρξη καταχώρησης των στοιχείων του επόμενου μήνα.

Κάθε δύο μήνες, κάνουμε τον υπολογισμό του Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών και καταχωρούμε τη πληρωμή, στο Δημόσιο Ταμείο.

Με το τρόπο αυτό, προχωράμε μήνα προς μήνα, βλέποντας διάφορες περιπτώσεις και φθάνουμε στο δωδέκατο μήνα. Με το τέλος καταχώρησης της κίνησης του μηνός Δεκεμβρίου, κάνουμε το κατάλληλο χειρισμό, για να προχωρήσουμε στην επόμενη χρήση.

Ανοίγουμε μία καινούργια χρήση και εργαζόμαστε παράλληλα σε δύο χρήσεις. Η μία είναι η χρήση που κλείνει ενώ η άλλη , η χρήση που μόλις ξεκινάει.

Στη παλαιά χρήση καταχωρούμε τις εγγραφές κλεισίματος ισολογισμού, ενώ στη νέα καταχωρούμε τις εγγραφές που αφορούν τις συναλλαγές του καινούργιου χρόνου, αρχίζοντας από το μήνα Ιανουάριο.

Στη παλαιά χρήση εργαζόμαστε, με σκοπό την εξαγωγή του Οικονομικού αποτελέσματος, Κέρδη ή Ζημίες, της χρήσης που έκλεισε. Για το κλείσιμο του Ισολογισμού καταχωρούνται μία προς μία, οι εγγραφές κλεισίματος ισολογισμού, που καταχωρούνται ξεχωριστά και όχι με τις κινήσεις του Δεκεμβρίου, ενώ παρέχεται αναλυτική εξήγηση σχετικά με το τί εξυπηρετεί κάθε εγγραφή.

Μετά το κλείσιμο του Ισολογισμού κλείνουμε τη παλαιά χρήση και τα υπόλοιπα των διαφόρων λογαριασμών, πχ των λογαριασμών Πελατών, Προμηθευτών κλπ μεταφέρονται στην επόμενη χρήση. Η διαδικασία κλεισίματος ισολογισμού, στην άσκησή μας, θεωρητικά, διαρκεί δύο μήνες.

Όλη η άσκηση περιλαμβάνει τη καταχώρηση των Λογιστικών Εγγραφών για 12 μήνες, συν δύο μήνες της νέας χρήσης, δηλαδή για 14 μήνες.

Μέσα από αυτή τη διαδικασία, ο σπουδαστής καταχωρεί 30-35 Εγγραφές κάθε μήνα με αποτέλεσμα σε ένα σύνολο 14 μηνών να καταχωρεί 400 -450 Λογιστικές Εγγραφές. Παράλληλα κάνει 14 φορές τον έλεγχο των καταχωρήσεων ενός μήνα και υπολογισμό του ΦΠΑ, ασχολείται 14 φορές με τη Μισθοδοσία, συν Δώρα, Άδειες κλπ.

Η καταχώρηση όλων αυτών των εγγραφών,στο πρόγραμμα, του επιτρέπει να εξοικειωθεί, σε κάποιο βαθμό, με την καθημερινή εργασία σε ένα Λογιστήριο και μάλιστα με τη σειρά που γίνονται οι καταχωρήσεις.

Επειδή όλες αυτές οι εγγραφές γίνονται από Απόσταση, υπάρχουν απαντήσεις για όλες τις εγγραφές, με κατάλληλο σχολιασμό, ώστε να μπορεί ο σπουδαστής να διορθώνει τα λάθη του, να εξοικειώνεται με τους διάφορους τύπους καταχωρήσεων και να προχωράει.

Η Σειρά αυτή, είναι μία πολύ καλή εξάσκηση, στη Τήρηση Βιβλίων Διπλογραφικά, σε υπολογιστή.




Εικόνες από το Μάθημα

Εικόνα 1: Σύνθεση Πάνω: Περιγραφή Κίνησης, Κάτω: Λογιστική Εγγραφή που αντιστοιχεί






Εικόνα 2: Λογαριασμός Πωλήσεις Εμπορευμάτων. Εικόνα, με το Σύνολο Χρεωπιστώσεων, ανά μήνα






Εικόνα 3: Χρήση του Τύπου υπολογισμού των Οικονομικών Αποτελεσμάτων επιχείρησης, σε ένα παράδειγμα






Εικόνα 4: Προσωρινό Ημερολόγιο, με καταχωρημένη μία εγγραφή Πώλησης Εμπορευμάτων






Εικόνα 5: Εισαγωγή Νέας Εγγραφής στο Προσωρινό Ημερολόγιο






Για να εκδηλώσετε ενδιαφέρον, για τη Σειρά Μαθημάτων, παρακαλώ στείλτε μας μήνυμα στο info@eurologicstudies.gr