Η Σειρά Μαθημάτων, ξεκινάει από το μηδέν, υποθέτει πως ο σπουδαστής δεν έχει καμία γνώση Λογιστικής και Μισθοδοσίας. Θα μπορούσε να είναι ένα άτομο, που έχει τελειώσει μόνο το Λύκειο και δεν έχει εργασθεί ποτέ.
Πρακτικά αυτή η Σειρά, είναι η συνένωση της Σειράς Εισαγωγή στη Λογιστική - Διπλογραφικό Σύστημα και της Σειράς Τήρηση Βιβλίων Διπλογραφικά ενώ στο τέλος, παρέχει και μία Εισαγωγή στη Μισθοδοσία. Αυτή είναι η διαφορά της από τη Σειρά Μηχ/νη Λογιστική - Διπλογραφικό.
Τα μαθήματα ξεκινούν, από πολύ χαμηλά, με μία Γενική Ενημέρωση, μια αναφορά στους σκοπούς της Λογιστικής, τα Λογιστικά γεγονότα και τα Ημερολόγια της Λογιστικής.
Ο Σπουδαστής μαθαίνει βασικές έννοιες, πχ τι είναι οι Λογαριασμοί της Λογιστικής και πως λειτουργούν, τις έννοιες Χρήση, Περίοδος κλπ, το Λογιστικό Σχέδιο και τέλος μαθαίνει να δημιουργεί τις βασικές Λογιστικές Εγγραφές, σε Διπλογραφικό Σύστημα και κάνει ασκήσεις, σε ένα πρόγραμμα Λογιστικής.
Στη συνέχεια, ακολουθεί μία μεγάλη άσκηση. Υποθέτουμε πως έχουμε μία επιχείρηση, που αρχίζει να εργάζεται τώρα και καταχωρούμε τη κίνησή της, για έναν ολόκληρο χρόνο, μέχρι το κλείσιμο του Ισολογισμού. Με αυτό το τρόπο, σπουδαστής αντιμετωπίζει διάφορα πρακτικά θέματα, που αντιμετωπίζονται ένα προς ένα.
Μετά απ όλα αυτά, στο τέλος παρέχεται μία σύντομη, αλλά περιεκτική, Εισαγωγή στη Μισθοδοσία
Μέσα από αυτή τη διαδικασία, ο σπουδαστής εξοικειώνεται με τη καθημερινή εργασία και μαθαίνει αρκετές λεπτομέρειες
Πρώτα απ όλα σημειώνουμε, πως στην Ελληνική αγορά, κυκλοφορούν σήμερα πάρα πολλά Προγράμματα Λογιστικής, εγκατεστημένα σε χιλιάδες επιχειρήσεις.
Ολα αυτά τα προγράμματα, έχουν πολλά κοινά στοιχεία, θα μπορούσε να πεί κάποιος, πως είναι σχεδόν όμοια.
Συγκεκριμένα, όλα έχουν ένα Γενικό Ημερολόγιο, που κάποιο άλλο πρόγραμμα το ονομάζει ίσως Ενημερωμένες Κινήσεις ή κάπως αλλοιώς, όλα έχουν ένα Προσωρινό Ημερολόγιο, που κάποιος άλλος μπορεί να το ονομάζει, πχ Μή Ενημερωμένες Κινήσεις ή κάπως αλλοιώς κλπ.
Το θέμα όμως είναι, πως στόχος της Σειράς Μαθημάτων, δεν είναι να μάθει ο σπουδαστής το χειρισμό ενός προγράμματος Μηχ/νης Λογιστικής. Ο στόχος είναι, να μάθει να δημιουργεί Λογιστικές Eγγραφές, με άλλα λόγια Λογιστικό Περιεχόμενο.
Για όλους αυτούς τους λόγους, έχουμε δημιουργήσει προγράμματα, κανονικά προγράμματα, όχι demo (επίδειξης), ειδικά Σχεδιασμένα για εκπαίδευση και οι σπουδαστές ασκούνται σε αυτά.
Τα προγράμματα κατεβαίνουν αυτόματα, χωρίς κανένα επιπλέον χειρισμό, μαζί με το υπόλοιπο υλικό του Μαθήματος και εγκαθίσταται στον υπολογιστή του σπουδαστή, μαζί με τα αρχεία τους. Είναι έτοιμα να εργασθούν.
Τα δεδομένα είναι τα εξής:
Ο σπουδαστής ξεκινάει από το μηδέν. Παρακολουθεί Μαθήματα, που περιέχουν αρχικά μία Εισαγωγή στη Λογιστική, με πολλά παραδείγματα, και στη συνέχεια αναλυτικές πληροφορίες, για το Λογιστικό Σχέδιο κλπ.
Ακολουθεί, η δημιουργία Λογιστικών εγγραφών, που αφορούν τις Βασικές Καταχωρήσεις της Λογιστικής, δηλαδή Αγορές, Πωλήσεις, Εισπράξεις, Πληρωμές, Εξοδα και Πάγια και τέλος, μία μεγάλη άσκηση, μέσα από την οποία ο σπουδαστής, θα καταχωρήσει τη κίνηση μιας επιχείρησης στο Λογιστήριο, για ένα ολόκληρο χρόνο, μέχρι το κλείσιμο του Ισολογισμού
Μετά από αυτή την άσκηση, ακολουθεί μία Εισαγωγή στη Μισθοδοσία, που ξεκινάει από το μηδέν. Υποθέτει πως ο σπουδαστής, δεν έχει καμία γνώση Μισθοδοσίας.
Ο σπουδαστής, έχει στη διάθεσή του ένα Πρόγραμμα Μηχ/νης Λογιστικής, και εργάζεται σ αυτό.
Παίρνει σημαντικές πληροφορίες, για τα στοιχεία, που πρέπει να περιέχει ένα Πρόγραμμα Μηχ/νης Λογιστικής και το κυριότερο, μαθαίνει να δημιουργεί Λογιστικό Περιεχόμενο, δηλαδή Λογιστικές Εγγραφές.
Το αποτέλεσμα απ όλα αυτά, είναι πως μπορεί να προσαρμοστεί με ευκολία, σε όποιο πρόγραμμα συναντήσει στην εργασία του. Αλλωστε όλα τα προγράμματα Λογιστικής, είναι σχεδόν όμοια
Τα Μαθήματα δεν είναι ξεκάρφωτα. Δεν δώσαμε στο σπουδαστή, ένα πακέτο Video Clips, αφίνοντάς τον μόνο του, να ψάχνει τι πρέπει να κάνει κάθε στιγμή.
Αντίθετα, τα Μαθήματα είναι πολύ καλά οργανωμένα. Υπάρχει Σχέδιο Μαθήματος, που εξηγεί τί πρέπει να κάνει ο σπουδαστής, σε κάθε του βήμα. Εξηγεί πότε θα παρακολουθήσει θεωρία, ποια θεωρία, πότε πρέπει να σταματήσει να κάνει άσκηση, ποια άσκηση πρέπει να κάνει κλπ
Το σχέδιο έχει δημιουργηθεί από ειδικούς, αλλά επειδή ο σπουδαστής εργάζεται μόνος στο σπίτι, την εφαρμογή του αναλαμβάνει ο σπουδαστής. Πρέπει να εφαρμόζει το Σχέδιο με ακρίβεια.
Ο σπουδαστής έχει τη δυνατότητα να εργάζεται, όποια μέρα και ώρα έχει διαθέσιμο χρόνο
Παρά το γεγονός, πως δηλώνουμε, ότι η χρονική διάρκεια των Μαθημάτων, είναι μερικοί μήνες, δίνουμε πάντοτε παράταση, σε όποιον χρειάζεται περισσότερο χρόνo, μέσα σε λογικά πλαίσια. Με άλλα λόγια: ο σπουδαστής έχει στη διάθεσή του, όσο χρόνο χρειάζεται, με τη προυπόθεση, να μη ζητήσει κάποιος να ολοκληρώσει, σε πέντε χρόνια ...
Αυτές είναι μοναδικές δυνατότητες, για όσους έχουν πρόβλημα χρόνου, για παράδειγμα, για όσους εργάζονται.
Παράλληλα, αν κάποιος έχει μία απορία, μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας, με ένα τηλέφωνο ή ένα email. Είμαστε στη διάθεσή του.
Μετά από όλα αυτά, θεωρούμε αδιανόητο, κάποιος που θέλει πραγματικά να μάθει, να μην έχει το αποτέλεσμα που επιθυμεί. Παρέχουμε όλα τα μέσα, μέσα στο χώρο του σπουδαστή και βελτιωνόμαστε συνεχώς ...
Υπάρχουν αρκετές επιχειρήσεις, που θέλουν να έχουν κάποιον, να βοηθάει στο Λογιστήριο.
Eνα άτομο, που έχει παρακολουθήσει αυτή τη Σειρά Μαθημάτων, μπορεί να κάνει βοηθητικές εργασίες, στο Λογιστήριο
Αν όμως έχει και άλλες γνώσεις, πχ γνώσεις ERP, αυξάνει σημαντικά, τις δυνατότητες απασχόλησης που έχει
Αυτό που χρειάζεται όταν ολοκληρώσει τη Σειρά Μαθημάτων, είναι να εργαστεί, να τριφτεί με τη καθημερινότητα μιας επιχείρησης, ώστε να αποκτήσει εμπειρία.
Είναι ένα καλό, πρώτο βήμα.
Αν κάποιος ενδιαφέρεται για τη Σειρά Μαθημάτων, μπορεί να ζητήσει, να παρακολουθήσει το πρώτο Μάθημα Δωρεάν. Αυτό γίνεται χωρίς καμία υποχρέωση και έχει δύο στόχους.
Πρώτα απ όλα, επιτρέπει σε αυτόν που ενδιαφέρεται, να αποκτήσει εικόνα, για το τρόπο που γίνονται τα Μαθήματα. Μπορεί το πρώτο Μάθημα, να είναι συνήθως εισαγωγικό, αλλά κάποιος μπορεί να βγάλει αρκετά συμπεράσματα.
Παράλληλα επιτρέπει να βγουν συμπεράσματα, κατά πόσον ο υπολογιστής του ενδιαφερόμενου, συνεργάζεται σωστά, με το Σύστημα της Euro Logic Studies. Είναι και αυτό, μία σημαντική παράμετρος.
Παρακαλώ, αν θέλετε να παρακολουθήσετε το πρώτο Μάθημα Δωρεάν, στείλτε μήνυμα στη Διεύθυνση info@eurologicstudies.gr, για να δηλώσετε το ενδιαφέρον σας. Στο μήνυμα πρέπει απαραίτητα να υπάρχουν το Ονοματεπώνυμό σας και Τηλέφωνο επικοινωνίας.
Η Σειρά Μαθημάτων, απευθύνεται σ εκείνους, που θέλουν να μάθουν να τηρούν Διπλογραφικά Βιβλία μιας επιχείρησης, στον Υπολογιστή, ενώ παράλληλα θέλουν να αποκτήσουν κάποιες γνώσεις Μισθοδοσίας
Υποθέτουμε πως ο σπουδαστής δεν γνωρίζει τίποτα. Αν γνωρίζει, προφανώς είναι πολύ καλύτερα.
Αρχίζουμε με την απαραίτητη θεωρία.
Σκοποί της Λογιστικής, Λογιστικά Γεγονότα, Ημερολογία της Λογιστικής, Συγκέντρωση και Επεξεργασία Στοιχείων από Ημερολόγια, Σύνδεση Ημερολογίου με Λογαριασμούς, Στοιχεία ενός Λογαριασμού, Λειτουργία των Λογαριασμών, Παραδείγματα τήρησης Λογαριασμών Πελάτη και Προμηθευτή
Οι έννοιες της Χρήσης και της Περιόδου, Υπολογισμός Αποτελεσμάτων: Εσοδα - Εξοδα, Απογραφή Εμπορευμάτων, Επηρεασμός των αποτελεσμάτων από την Απογραφή, Προσθήκη του παράγοντα Αποσβέσεις
Υποχρεώσεις επιχειρήσεων προς τη Πολιτεία, Βιβλία (Αρχεία) και Στοιχεία, Είδη Παραστατικών, Χαρακτηριστικά
Ενιαίο Λογιστικό Σχέδιο, Ομάδες Λογαριασμών, Ανάλυση των Λογαριασμών, Χρεωπίστωση Λογαριασμών,Ισότητα Χρέωσης - Πίστωσης
Εργασία με το Πρόγραμμα, Ο Μηχανισμός του ΦΠΑ, Παραδείγματα, Ασκήσεις
Λογαριασμοί Πωλήσεων, Δημιουργία Λογιστικής Εγγραφής Πώλησης Εμπορευμάτων, διάφορες περιπτώσεις, Χονδρικής και Λιανικής Πώλησης, Ασκήσεις
Λογαριασμοί Εμπορευμάτων, Δημιουργία Λογιστικής Εγγραφής Αγοράς Εμπορευμάτων, διάφορες περιπτώσεις, Καταχώρηση Είσπραξης από Πελάτη και Πληρωμής σε Προμηθευτή, Ασκήσεις
Λογαριασμοί Υπηρεσιών, Καταχώρηση Εγγραφής Παροχής Υπηρεσιών, Ασκήσεις
Λογαριασμοί Εξόδων, Καταχώρηση Εξόδων Επιχείρησης, Λογαριασμοί Παγίων, Καταχώρηση Αγοράς Παγίων, Ασκήσεις
Μέχρι αυτό το σημείο, ο σπουδαστής έχει μάθει τα βασικά, οπότε αρχίζει μία μεγάλη άσκηση
Yποθέτουμε πως έχουμε μία επιχείριση, που αρχίζει να εργάζεται τώρα και της καταχωρούμε τη κίνηση για έναν ολόκληρο χρόνο, ακριβέστερα για 14 μήνες. Κάνουμε ένα πλήρη Λογιστικό Κύκλο. Δώδεκα μήνες του χρόνου, συν δύο του επόμενου, μέχρι να κλείσει ο Ισολογισμός.
Μέσα από αυτή τη διαδικασία, εμφανίζονται ένα προς ένα τα προβλήματα, που αντιμετωπίζονται καθημερινά, σε ένα πραγματικό Λογιστήριο. Ο σπουδαστής παίζει το ρόλο του Λογιστή και κάνει όλη την εργασία. Ο σκοπός είναι να μάθει να δημιουργεί σωστά τις καταχωρήσεις, δηλαδή το Λογιστικό περιεχόμενο, να παίρνει σωστά τις πληροφορίες από το πρόγραμμα, να κάνει τους σωστούς ελέγχους κλπ. Ο σκοπός ΔΕΝ είναι να μάθει ο σπουδαστής, να χειρίζεται ένα πρόγραμμα.
Η άσκηση ξεκινάει, με το άνοιγμα μιας Νέας Χρήσης και τη καταχώρηση του Λογιστικού Σχεδίου. Πρέπει ο σπουδαστής, να πάρει μία εικόνα, πως γίνεται η καταχώρηση.
Αμέσως μετά αρχίζει η καταχώρηση των κινήσεων μιας Ολόκληρης Χρήσης.
Η πρώτη Λογιστική Εγγραφή είναι η κατάθεση του κεφαλαίου της νέας Επιχείρησης. Στη συνέχεια ακολουθεί η καταχώρηση της αγοράς των παγίων στοιχείων της Επιχείρησης.
Από το σημείο αυτό αρχίζει η καταχώρηση μιας σειράς Λογιστικών εγγραφών ρουτίνας. Οι εγγραφές αυτές αντιμετωπίζονται καθημερινά σε κάθε Λογιστήριο. Είναι εγγραφές που αφορούν Αγορές Εμπορευμάτων, Πωλήσεις Εμπορευμάτων, Εισπράξεις από Πελάτες, Πληρωμές Προμηθευτών κλπ.
Στο τέλος κάθε μήνα έχουμε τη δημιουργία και καταχώρηση της Λογιστικής εγγραφής της Μισθοδοσίας, καθώς και της Πληρωμής Μισθοδοσίας. Κατά τη δημιουργία της εγγραφής, παρέχεται μία αναλυτική εξήγηση του τρόπου δημιουργίας της. Παράλληλα κάθε μήνα καταχωρείται η εγγραφή πληρωμής των Εισφορών στα Ασφαλιστικά Ταμεία.
Στο τέλος κάθε μήνα γίνεται ο έλεγχος των Λογιστικών Εγγραφών που έχουν καταχωρηθεί μέσα στο μήνα, ο υπολογισμός του ΦΠΑ, που πρέπει να καταβληθεί στο Δημόσιο Ταμείο και τέλος καταχωρείται η Λογιστική Εγγραφή πληρωμής του ΦΠΑ.
Μετά από τη καταχώρηση αυτών των εγγραφών, που συμπληρώνουν τις κινήσεις ενός μήνα, έχουμε το κλείσιμο του μήνα και έναρξη καταχώρησης των στοιχείων του επόμενου μήνα.
Κάθε δύο μήνες, κάνουμε τον υπολογισμό του Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών και καταχωρούμε τη πληρωμή, στο Δημόσιο Ταμείο.
Με το τρόπο αυτό, προχωράμε μήνα προς μήνα, βλέποντας διάφορες περιπτώσεις και φθάνουμε στο δωδέκατο μήνα. Με το τέλος της καταχώρησης της κίνησης του μηνός Δεκεμβρίου, κάνουμε το κατάλληλο χειρισμό, για να προχωρήσουμε στην επόμενη χρήση.
Ανοίγουμε μία καινούργια χρήση και εργαζόμαστε παράλληλα σε δύο χρήσεις. Η μία είναι η χρήση που κλείνει ενώ η άλλη , η χρήση που μόλις ξεκινάει.
Στη παλαιά χρήση καταχωρούμε τις εγγραφές κλεισίματος ισολογισμού, ενώ στη νέα καταχωρούμε τις εγγραφές που αφορούν τις συναλλαγές του καινούργιου χρόνου, αρχίζοντας από το μήνα Ιανουάριο.
Στη παλαιά χρήση εργαζόμαστε, με σκοπό την εξαγωγή του Οικονομικού αποτελέσματος, Κέρδη ή Ζημίες, της χρήσης που έκλεισε. Για το κλείσιμο του Ισολογισμού καταχωρούνται μία προς μία, οι εγγραφές κλεισίματος ισολογισμού, που καταχωρούνται ξεχωριστά και όχι με τις κινήσεις του Δεκεμβρίου, ενώ παρέχεται αναλυτική εξήγηση σχετικά με το τί εξυπηρετεί κάθε εγγραφή.
Μετά το κλείσιμο του Ισολογισμού κλείνουμε τη παλαιά χρήση και τα υπόλοιπα των διαφόρων λογαριασμών, πχ των λογαριασμών Πελατών, Προμηθευτών κλπ μεταφέρονται στην επόμενη χρήση. Η διαδικασία κλεισίματος ισολογισμού, στην άσκησή μας, θεωρητικά, διαρκεί δύο μήνες.
Όλη η άσκηση περιλαμβάνει τη καταχώρηση των Λογιστικών Εγγραφών για 12 μήνες, συν δύο μήνες της νέας χρήσης, δηλαδή για 14 μήνες.
Μέσα από αυτή τη διαδικασία, ο σπουδαστής καταχωρεί 30-35 Εγγραφές κάθε μήνα με αποτέλεσμα σε ένα σύνολο 14 μηνών να καταχωρεί 400 -450 Λογιστικές Εγγραφές. Παράλληλα κάνει 14 φορές τον έλεγχο των καταχωρήσεων ενός μήνα και τον υπολογισμό του ΦΠΑ, ασχολείται 14 φορές με τη Μισθοδοσία, συν Δώρα, Άδειες κλπ.
Η καταχώρηση όλων αυτών των εγγραφών,στον υπολογιστή, του επιτρέπει να εξοικειωθεί, σε κάποιο βαθμό, με την καθημερινή εργασία σε ένα Λογιστήριο και μάλιστα με τη σειρά που γίνονται οι καταχωρήσεις.
Επειδή όλες αυτές οι εγγραφές γίνονται από Απόσταση, υπάρχουν απαντήσεις για όλες τις εγγραφές, με κατάλληλο σχολιασμό, ώστε να μπορεί ο σπουδαστής να διορθώνει τα λάθη του, να εξοικειώνεται με τους διάφορους τύπους καταχωρήσεων και να προχωράει.
Η Σειρά αυτή, ξεκινάει από το μηδέν, δίνει τις απαραίτητες βασικές γνώσεις στο σπουδαστή και καταλήγει σε μία πολύ καλή εξάσκηση, στη Τήρηση Βιβλίων Διπλογραφικά, σε υπολογιστή.
Σε αυτό το σημείο, έχει ολοκληρωθεί η ύλη, της Σειράς Μηχανογραφημένη Λογιστική. Στη συνέχεια γίνεται μία Εισαγωγή στη Μισθοδοσία.
Καταγράφουμε συνοπτικά, την ύλη της Μισθοδοσίας που αναπτύσσεται:
Νόμιμο και Συμβατικό Ωράριο, Νόμιμος και Συμβατικός Μισθός, Μικτός και Καθαρός Μισθός, Ασφαλιστικές Εισφορές, Φόρος Μισθωτών Υπηρεσιών
Τακτικές και Εκτακτες Αποδοχές, Οικιοθελείς Παροχές, Βασική Αμοιβή και Επιδόματα, Υπολογισμός Αμοιβής Εργαζομένου.
Εισαγωγή στα Δώρα Εορτών, Δώρο Πάσχα, Δώρο Χριστουγέννων.
Εισαγωγή στις Αδειες - Κανονική Αδεια, Υπολογισμός Ημερών Κανονικής Αδείας, Αποδοχές και Επίδομα Αδείας, Υπολογισμός Αποδοχών – Επιδόματος Υπαλλήλων και Εργατών
Λύση Σύμβασης Εργασίας – Περιπτώσεις – Προυποθέσεις, Παράγοντες που καθορίζουν την Αποζημίωση, Ποσά αποζημίωσης Υπαλλήλων και Εργατών.
Σε όλα αυτά τα θέματα γίνονται ασκήσεις και σε όλες τις Ασκήσεις παρέχονται οι απαντήσεις.
Η Σειρά αυτή, είναι μία πολύ καλή εξάσκηση, στη Τήρηση Βιβλίων Διπλογραφικά, σε υπολογιστή, ενώ παρέχει και μία Εισαγωγή στη Μισθοδοσία.
Εικόνα 1: Απλό Ημερολόγιο της Λογιστικής
Εικόνα 2: Πάνω: Ημερολόγιο Λογιστικής, Κάτω: Σύνολο Χρεώσεων και Πιστώσεων ενός Πελάτη
Εικόνα 3: Σύνθετη Εικόνα, Πάνω: Συνοπτική Περιγραφή μιας Κίνησης, Κάτω: Καταχώρηση σε Πρόγραμμα Λογιστικής
Εικόνα 4: Λογαριασμός Λογιστικής: Χρεωπιστώσεις ανά μήνα
Εικόνα 5: Τύπος υπολογισμού, Οικονομικών Αποτελεσμάτω επιχείρησης
Εικόνα 6: Προσωρινό Ημερολόγιο, με καταχωρημένη μία εγγραφή Πώλησης Εμπορευμάτων
Εικόνα 7: Εισαγωγή Νέας Εγγραφής στο Προσωρινό Ημερολόγιο
Εικόνα 8: Ευελιξία του Χρόνου Εργασίας
Εικόνα 9: Συμβατικό ωράριο, Υπερεργασία, Υπερωρία
Για να εκδηλώσετε ενδιαφέρον, για τη Σειρά Μαθημάτων, παρακαλώ στείλτε μας μήνυμα στο info@eurologicstudies.gr